Thursday, January 29, 2015







2014
Tahun yang penuh dengan cabaran 
Tiada ungkapan yang boleh diungkapkan
December  adalah bulan yang penuh dengan kesabaran
Setelah apa yang telah berlaku diPantai Timur
Aku berasa sebak untuk memperkatakan,menyoalkan apa yang berada difikiranku
Aku buntu untuk mengatakan tidak pada takdir yang menentukan
Sedih melihat ujian yang diberikan
Aku sendiri juga terperangkap dalam situasi yang aku juga tidak tahu kesudahannya
Bersabarlah hati 
Bersabarlah dengan doa agar Allah sentiasa menyanyangi kita
Aku terpegun melihat betapa tabahnya hati anak-anak kecil ini
menghadapi segala dugaan diusia yang muda
Bersekolah tanpa baju lengkap seperti kanak-kanak lain
Tetapi mereka sedar ilmu penting dari segalanya
Terima kasih YaAllah
Terima kasih dengan ujian yang telah Kau berikan
Dengan ujian ini kami dapat mendekatkan lagi kepada-Mu
Kaulah segala-galanya



AKMADEHIKA . 2019 e | s