Friday, May 15, 2015

Assalamualaikum


Korang mungkin sedang gelak tersenyum pada diri sendiri atau sedang mentertawakan rakan disebelah korang tidak pun sedang berfikir siapakah dikalangan ahli keluarga korang ada sifat suka ber'selfie' ini. Dengan teknologi yang serba canggih kini, tidak kira lelaki ataupun perempuan, ber'selfie' adalah suatu perkara wajib yang mesti dibuat sebelum, semasa atau selepas melakukan sesuatu aktiviti yang korang lakukan ketika itu. Semua orang suka ber'selfie' bezanya kekerapan korang melakukan ataupun tidak sahaja.

1) Dimana sahaja

* Korang sedar tak, setiap kali korang pergi tidak kiralah dalam tandas ke, luar tandas, tepi kubur ke duduk tunggu bas ke dalam kereta dan dimana sahaja korang pergi..mesti korang secara automatiknya akan bergambar kan. aku ke..haha, dia bukan apa taw..sebenarnya dia akan terjadi pabila seseorang itu ada keinginan yang tinggi untuk memberitahu pada semua orang bahawasanya yang dia sekarang berada disini dan sedang membuat apa. betul tak cakap aku.

2) Berasa cantik/tampan

* Ok ini memang. Khususnya kepada individu2 yang berasa dirinya sangatlah cantik ataupun tampan pada hari itu..'ok ini memang kena ber'selfie'. Semua orang tidak akan berselfie sekiranya dirinya selekah betul tak. 'Hello..aku kalau nak berselfie kenalah tunjukkan pada orang ramai yang aku nie cantik didalam gambar..tolonglah aku nak bergambar dengan muka tak mekaplah rambut serabai mabai.' haha korang la tu ye ( aku pun sama ok baii)haha
Setiap kali kita tengok gambar2 orang yang berselfie nie mesti cantik kan. kalau perempuan tu hah hambik kaw langsung muka bersih berseri-seri cantik licin halus mulus bukan main.lepas tu senyum buat muka kiut miut miaww...lelaki suke la tuh..-o- kadang tuh nak keluar pergi kedai depan pun nak bermekap kemudian peace selfie! ok tak dinafikan korang memang cantik...

3) Application

* Dekat dalam telefon bimbit mesti ada application yang power yang boleh mencantikkan gambar yang boleh menghilangkan segala kecacatan2 yang ada dan excited giler setiap kali menggunakannya. Post gambar dilaman sosial dan ramai giler yang memberikan feedback yang positif 'wahh!cantik giler kaw!!', 'sejak dah habis sekolah nie makin cantikla kawan kita nie','hang pakai produk apa muka licin...kongsila sikit ..'. Segala pujian-pujian keatas diri korang, secara automatiknya korang akan kerap untuk meng'publish' muka sendiri dengan pelbagai aksi muka.haha,padahal dorang tak tahu itu semua application sahaja.hahaha

4) Telefon baru + camera cantik

* Haha sekarang apa yang aku perasanlah kan..ramai giler dah kan yang pakai iPhone..lebih-lebih sekarang nie ada iPhone clon ramai giler dah lah yang boleh memilikinya. Kalau dulu iPhone ini hanya untuk orang2 kaya sahaja yang mampu membelinya tetapi kini sejak ada clon nie tidak kiralah kau kaya ke tak sapa sahaja boleh membelinya dengan harga yang murah tambah pulak kameranya memang cantik...lagila..sikit2 bergambarlah kamu..tapi aku bukan nak cakap iPhone sahaja..sesiapa sahaja yang membeli telefon baru secara tidak langsung keluar sahaja dari kedai telefon tu ok selfie!. haha, sehari tu tak cukup tangan nak kira berapa kali dah berselfie.


 ok daa..ini berdasarkan apa yang aku rasa la ok guys

belanja sikit pic akma bersama tuuuuuuttt ^o^

 Berselfie kejap dekat putrajaya bersama my future husband aka my imam. ^o^, selama aku berblog nie..inilah first entry aku mengpublish muka dia..hahaha. Nie la salah satu kenapa aku tak suka ber'selfie'.. mesti ada cacatnya dekat gambar tu. hilang sebelah muka la..hilang separuh kepala la..hilang separuh badan da..inipun berapa kali da capture..

ok c u next entry







2 comments

mempunyai kamera henpon yg cantik adalah faktor utama seseorang tu kuat selfie. kedua, sebab dia konfiden dengan reaction muka dia... hehe, pendapat saya la

REPLY

Yup tu memang salah satu fctornyer...

REPLY

AKMADEHIKA . 2019 e | s