Monday, April 21, 2014

Kebaikan garam kepada kulit kepala


Assalamualaikum...hari ini akma akan menulis dan memberikan sedikit ilmu kepada semua pembaca akma diluar sana perihal garam...semua tahu apa itu garam kan..terlebih garam dalam masakan akan terlebih masin..lori garam jatuh dekat lauk nak buat macam mana..^o^, ini bermakna...garam berfungsi dalam menambahkan rasa dalam masakan dan garam juga sebagai penghilang kotoran..hah yang ini akma tak pernah lagi la cuba...

Ok, dalam dunia ini..kalau semua nak tahu garam ditemui dalam 4 bentuk iaitu:

1) Garam Batu


2) Garam Hitam

Biasanya pengeluar rokok akan menambahkan garam hitam ini dalam kandungan nya..

3) Garam Laut


4) Garam Tasik


gambar dari Mr.Google

  Seperti apa yang akma tuliskan sebagai tajuk...mungkin disini menimbulkan kemusykilan khasiatnya bagi  sesiapa yang belum pernah mencubanya...tetapi bagi yang pernah mencubanya seperti akma..ia tidak sesekali menimbulkan isu khasiatnya disitu...dan sekaligus akma memang yakin garam sememangnya baik untuk kulit kepala..

Mungkin ada yang bertanya...garam ini baik untuk jenis kulit kepala yang bagaimana?
Adakah hanya untuk kulit yang berminyak? kelumumur? mengelupas ataupun sesuai untuk semua jenis masalah ini?

Untuk pengetahuan pembaca semua...apa yang akma dapat daripada pembacaan akma...garam ini terbukti keberkesanannya keatas kulit kepala yang berkelumumur...dan ia memang berkesan..akma bukan menulis dengan fakta yang kosong..akma sendiri mencubanya dahulu sebelum ilmu ini akma sampaikan kepada semua...banyak sebenarnya khasiat garam nie sebenarnya...contohnya dapat melegakan sakit gigi yang berlubang..masa akma kecik2 dulu selalula buat..dan antaranya inilah untuk kulit kepala yang bermasalah kelemumur.....

Cara-caranya:

Ambil garam dicampurkan dengan air..kuantiti garam dan air haruslah seimbang...
Kemudian bilas rambut dengan air tersebut..selalunya akma buat seminggu sekali kalau rajin..kalau malas sebulan sekalila...hehe, ikutla banyak mana masalah kelemumur korang tu jugak...
dan Alhamdulillah..akma sudah tidak menghadapi masalah rambut yang berkelemumur walaupun sedikit pun.. Setakat ini garam halus dan kasar yang digunakan...garam2 jenis yang lain Wallahualam...

Korang tak payahla pening2 nak beli syampoo antidandruff tu da..amalkan cara ini jer dah boleh menghilangkan masalah korang tu..kalau lah semua tahu cara menyelesaikan masalah dengan cara begini...silap hari bulan syampoo antidandruff pun tak ade kan..

Kelemumur tak ade..keguguran rambut pun berkurangan...




2 comments:

SAMIQA ♥ said...

Wah !!! info yg sangat bagus.. sy pun masa mencari2 lagi syampoo yg sesuai untuk kurangkan keguguran rambot....
sy nak cuba...

Akma Khaieri said...

Cubala...akma pun dah cuba & ianya memang berkesan taw...