Tuesday, November 24, 2015

Assalamualaikum

Nov 18,2015 8:27pm

Dengar khabar mengatakan yang dia berada dihospital kena admitted untuk sehari 2hari membuatkan aku berasa tak senang duduk
Patutla masa dekat office tiba2 dada aku sakit rasa seperti tak boleh bernafas
Balik dari kerja, dekat rumah aku try wassap sidia tanya dah balik kerja ke belum
Lama dia tak balas
Aku tunggu...fikiranku mesti dia tak sampai rumah lagi la nie
Selang beberapa minit..
Sidia balas..
Sekarang dia dekat hospital...dari tengahari lagi dia tunggu untuk dimasukkan ke wad
Sape sakit? tanyaku..
Dia cakap diri dia sendiri..

Kali ini dah masuk 2kali sidia masuk hospital
Dulu tahun 2008 tak silap akula....masa dia study masuk hospital sebab excident
Aku takde disisi dia jugak masa tu
Kami berdua jauh..
Aku dapat panggilan daripada kawannya yang sidia nie sekarang dekat hospital excident
Sepatah perkataan pun aku tak boleh keluarkan masa tu
Rasa nak pengsan
Bila aku berasakan diri aku dah tenang..baru aku call back member dia bertanyakan keadaan dirinya
Kaki patah terpaksa masuk besi seumur hidup
Bila hujan petir rasa ngilunya tak boleh nak kata apa dah
Terpaksa balut kaki dengan selimut setebal-tebalnya
Bila kami berdua keluar bersama..semua pandang..biarlah orang nak pandang pun
Bila sidia tak pakai tongkat dah..bila kami berdua berjalan bersama.. sidia selalu kena tinggalkan aku di belakang..bukan aku sengaja suka-suki nak tinggalkan dia taw..
Kadang tu bila berjalan aku tak perasan yang aku dah jalan laju 
Padahal sebenarnya aku jalan paling slow la tu macam siput..tapi bagi dia itu paling laju la kan..
Iyela kaki baru sembuh..
Selalula dia menjerit panggil aku sayang..!janganla laju sangat..
Hahahah ^o^ masa ni la aku toleh tepi dia takde
aku baru perasan yang aku dah jauh tinggalkan dia dekat belakang
Apa lagi aku pun berlari la patah balik bersaing jalan sama..hehe

Itu kisah lama..
Sekarang bukan setakat berjalan lawan berlari dengan dia pun aku dah kalah..hahaha
Kalau ada yang perasaan..dia berjalan sedikit tempang sebab kesan daripada excident tersebut dengan besi yang masih ada dikakinya
Aku tak pernah malu berjalan dengannya..
sehingga dulu sampaila sekarang nie tahun 2015 aku sentiasa menghadkan kelajuan kaki aku berjalan hehe untuk memastikan yang aku sentiasa berjalan seiring dengannya 



Jarang kan aku nak bercerita hal personal nie hehe ^o^
Malu pulak rasa..

Doctor check jantung, ambil darah semuala
Aku tanya 'camne keputusan?'
Dia jawab..tunggu keputusan dari doctor esok..sayang jangan risau ok
Aku memang tak sabar nak tahu result..risau kan
Dia cakap dari tengah malam pukul 12 sampaila pukul 6 pagi dia tak boleh tido sebab sakit dada
Keluar office time lunch sidia ambik keputusan untuk pergi sendiri hospital
Dia pergi hospital serdang untuk checkup
dan doctor sarankan dia terpaksa kena admitted

Esok petangnya..dia cakap dia dah boleh discharge
Alhamdulilllah...
Doctor cakap dia takde apa2 alhamdulillah jantung, dada semua dalam keadaan baik
Nasib baikla dia pergi check hospital cepat2
Kalau lambat tak tahula apa yang terjadi
Dengar macam tu lega rasanya..
Think positive to Allah s.w.t
Allah s.w.t menguji sedikit kesakitan kepada hamba2Nya yang disayangi-Nya dalam menghapuskan dosa-dosa kecil kita
Kita sebagai hamba kenalah bersabar dan bersyukur kerna dipilih oleh Allah s.w.t 


Terima kasih Allah 


AKMADEHIKA . 2019 e | s