Thursday, October 24, 2013

Assalamualaikum readers...


OK dalam kes yang akan akma cakapkan nanti adela dia related dengan hak kita sebagai seorang employees yang beragama islam and as a employers..they should understand their subordinates and respect them..betul tak?bukan buat endah xendah jer...macam manela employees tu nak respect kita balik kan...takde friendly bekerja langsung...ye dok...

wednesday night..i've got a long messaging from my lovely sister...and huh penat aku nak membacanya...panjang benor..and baru aku dapat tahu rupa2nyer dia nie ade masalah jugak yer...hahaha ..fikir aku sorang jer ade masalah... eh ko..time cuti raya haji tadi takdela pulak dia nak cerita..malu kowt...ehceceh malu....nyampes aku..^o^

apa yang dia taip sampai aku rase aku kena repeat lagi sekali apa yang dia tulis..ataupun aku sendiri yang tak faham-faham....hahhaa..---blank--- mane taknyer tengah malam...time tu memang time aku melayarkan diri aku nie kat atas katil la dengan mimpi2 indah dengan anak raja...hehe

..................................................................

" Wey, ( wey dia panggil aku..), aku nak mintak pendapat ko la, tempat aku kerja sekarang bilik solat share dengan laki-laki muat 3 orang pulak tu macam sekarang aku asik tak solat bile p awal ade kaki ngumpat (astargfirullahhalazim..) takpun ade budak laki dalam tu so aku ingat nak cari kerja lain tapi dengan gaji yang sama jugak la..suasana keje mane2 same kadang2 stress kadang2 ok, aku nak sambung belajar macam kak ana ( kakak kite no 4) tapi sabtu keje tu yang plan tak jadi." 

....................................................................

apa pendapat korang? serius, akma memang tak setuju dengan suasana tempat solat tempat kerja kakak akma kerja sekarang..especially orang perempuan..kita nie yela solat kenala ade privasi...nak bukak tudung ambik wuduk, pakai telekung, dengan makeup lagi kan..biasela perempuan....pastu dahla share dengan budak lelaki..yang budak laki tu pulak tak paham2 ker itu bukan tempat tuk korang dok melepak sepanjang mase..habis solat dah bla jela kan..bagi ruang tuk orang lain pulak nak solat..yang kaki ngumpat tu tak patutla ngumpat dekat bilik solat kan..even bilik tu bukan surau ker masjid ke tuk mengumpat..tapi dye still tempat kita mengerjakan tanggungjawab kita sebagai seorang hamba dan dye tetap tempat yang mulia...tempat solat..ish ish ish..tak patut taw...

apa yang akma cakapkan dekat akak akma..first, akma nasihatkan dye...perbangkitkan permasalahan nie dengan manager ker boss ker or orang bertanggungjawab menjaga hak employees nie...akma tak taula sape...kalau kite sendiri tak perbangkitkan permasalahan nie..sampai bila2 la ko tak boleh solve problem nie..sebab masing2 takut..kalau akma dah lame dah nie..geram tau tak..tuk yang kaki ngumpat pulak..nasihatkan dye and kalau tak berani or dye xnak jugak dengar ignore jer orang macam tu...sebab kita dahpun terlepas tanggungjawab kita kan bagitau...kalau akak tak selesa jugak kalau boleh cari surau or masjid yang berdekatan..ambik mase tuk solat..insyaAllah, Allah akan permudahkan urusan setiap hamba2nya yang tidak pernah lupa kan Nya...

pasal nak sambung belajar tu...sambung la...akma bangga sangat kalau akak akma nie ade semangat nak belajar lagi mencari ilmu...walaupun orang cakap dia dah pun lewat usia nak belajar..ignore jer apa yang cakapkan..at least semangat tu yang kita nak dan kita ikhlas nak belajar mencari ilmu Allah tu...sedangkan ade jer nenek, pakcik, makcik sambung belajr..apa yang nak dimalukan...betul tak guys? 

kalau kita ade niat ikhlas..InsyaAllah, setiap urusan  yang kita buat akan dipermudahkan oleh Allah..






AKMADEHIKA . 2019 e | s