Wednesday, July 27, 2016


Assalamualaikum semua..harini akma nak berkongsi sedikit apa itu Cellmaxx. Kebanyakkan dikalangan kita masih tidak tahu produk kesihatan terbaik di Asia Pasifik yang semakin diperkatakan orang ramai diseluruh negara..

Cell Maxx telah mendapat AWARDED ASIA PASIFIC TOP GOLDEN BRAND PRODUCTS TAHUN 2015-2016. 

 Produk ini telah membantu ramai pesakit di luar sana sihat secara semulajadi kerana dengan pengambilan satu sachet CellMaxx dapat membebaskan 3-4 juta sel stem baru iaitu bersamaan 25%-30% jumlah sel stem dalam tubuh dalam masa 1 jam. Sel stem ini berfungsi untuk membaik pulih dan menggantikan kira-kira 220 jenis sel yang mati dalam badan. 

APA ITU CELL MAXX?

Cell Maxx adalah makanan kesihatan berasaskan alga biru hijau yang dikenali sebagai Aphanizomenon flos Aquae (AFA) dari Tasik Klamath, Oregon, Amerika Syarikat. Produk ini kaya dengan pelbagai nutrisi lengkap seperti Polisakarida, Phycocyanin, Klorofil, L-selectin ligand, Vitamin, Mineral Beta Karotena, Asid Amino dan Phenylethylamine (PEA). Kajian menunjukkan pengambilan Aphanizomenon flos Aquee sebanyak 1 ke 3 gram sehari mampu menyokong pembebasan "Ibu Sel" dan sel-sel baru daripada tulang sumsum yang diperlukan oleh tubuh badan untuk merawat dan meningkatkan sistem imunisasi manusia secara semulajadi. 



Cell Maxx adalah pakej makanan kesihatan paling lengkap di dunia dengan daya serapan oleh sistem tubuh sehingga 97%. 

Makanan kesihatan dari kategori "Naturally Functional" adalah trend terbesar di dalam permintaan makanan kesihatan sedunia pada masa kini. -2016 Food Trends on Google: The Rise of Functional Foods. 


Satu kajian yang dijalankan di Massachusetts General Hospital dan Sekolah Perubatan Harvard mendapati bahawa AFA mikroalga meningkatkan tahap darah asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA). EPA dan DHA yang dikenali untuk menyumbang kepada fungsi optimum sistem organ yang banyak, termasuk sistem saraf. 

Para penyelidik mendapati bahawa AFA lebih berkesan daripada minyak kacang soya, sumber yang baik PUFA untuk meningkatkan tahap darah asid lemak omega-3. Sekumpulan saintis di Hospital Royal Victoria, Montreal, Kanada menunjukkan bahawa pengambilan keputusan AFA dalam perubatan segera dalam penghasilan Natural Killer (NK) sel secara semulajadi. 


Jom kita tengok profail pengasas Cellmaxx dengan lebih dekat.



CellMaxx dihasilkan dengan formula istimewa ciptaan Dr. Reza bin Ibrahim dengan menggunakan teknologi ImuMaxx. Dr. Reza bin Ibrahim adalah anak tempatan Malaysia yang berasal dari Pulau Pinang. 


Profil Dr. Reza bin Ibrahim

Latar Belakang Pendidikan:
  • B.Sc(Hons)Microbiology - (2001) University of Aberdeen, Scotland
  • Master In Sciences - (2006) University of Herthfordshire, UK
  • Ph.D Medical Research (DhRES) - (2012) University of Hertfordshire, UK

Pengalaman Bekerja:
  • Researcher - Bristol Myerrs Squib, Italy
  • Medical Sales Manager - DKSH, Malaysia
  • Group Chief Executive Officer (CEO) - Maxxima Group of Companies Malaysia
  •   Malaysia:
  • Maxxima Capital (M) Sdn Bhd - Importer/Exporter
  • Maxxima Resources (M) Sdn Bhd - Manufacturing
  • Maxxima Health Sciences (M) Sdn Bhd - Sales
  • Maxxima Nutraceutical (M) Sdn Bhd - Ozone Therapy Center & Medical
  •   Indonesia:
  • PT Maxxima Nutraceutical Indonesia
  • PT Maxxima Indonesia Mulia


Untuk mendapatkan keterangan lanjut berkenaan dengan Cell Maxx nie boleh layari laman web Cellmaxx Malaysia


3 comments

Salam,
Cellmax ni boleh menyembuhkan gegendang telinga yang rosak ke?

REPLY

Salam. Terima kasih atas pertanyaan.
Cellmaxx ada lah produk bila minum akan membantu mengeluarkan jutaan cell baru selepas 1 jam kita minum melalui tulang sum2 kita.
Cell2 baru akan pergi gegendang telinga untuk pembaikian cell di gengendang telinga sekira berku kerosakan cell pada gengendang telinga. Namun ia nya bukan satu prosess yg singkat.
Hubongi wapsap saya 011-25708079 sekira ingin bertanya lebih lanjut tentang produk Anugerah Allah. Terima kasih.

REPLY

Salam..
Untuk pesakit canser adakah ianya sesuai?

REPLY

AKMADEHIKA . 2019 e | s