Sunday, August 24, 2014



iPhone has always been forward thinking. Jenama Apple Inc terus mendapat perhatian semua manusia diseluruh dunia seterusnya mendapat tempat pertama untuk dimiliki. Sesiapa sahaja yang memilikinya pastinya sangat teruja dan tidak akan bertukar kepada jenama yang lain. Keluaran jenama dari Apple Inc ini terus memberikan impak besar keatas jenama-jenama yang lain dalam industri teknologi gadget diseluruh dunia. Persaingan sengit ini sangat bagus bagi perkembangan industri dunia. Bila dibuat analisa,iPhone 5s ini sangat hebat dan mengagumkan bila dibuat pembandingan dengan jenama yang lain. Dengan adanya iPhone 5s ini,terciptala iPhone 6 akan datang. 

Mari kita lihat keistimewaan- keistimewaan iPhone 5s ini sehingga menjadi salah satu gadjet impian setiap blogger.

1) iSight camera


Camera adalah item yang sangat penting bagi sesiapa sahaja. Setiap kali ingin membuat pembeliaan,anda tidak akan tidak pernah terlepas mencuba camera sesuatu telefon itu dahulu. Adakah ianya cantik ataupun tidak. Perbezaan iSight camera dari iPhone 5s ini adalah dari segi sensor,pixels dan aperturenya yang besar. Measuring pixels sebanyak 1.5 micron, 15 percent sensor.
Dengan kelebihan tersebut,gambar yang ditangkap menjadi lebih terang dan berkualiti. Pasti anda berasa sangat berpuas hati dengan hasilnya.




Apa yang paling menariknya dengan iSight camera ini adalah  Auto Image Stabilisation. Fungsinya Auto Image Stabilisation akan membantu anda mengurangkan getaran yang terdapat dalam gambar. Anda tidak perlu risau sekiranya anda shaky ketika mahu capture sesuatu gambar.

2) Ultrafast Wireless



 iPhone 5s menyokong semua network disetiap tempat. Dalam dunia globalisasi yang kian maju ini,penggunaan internet dalam mencapai sesuatu maklumat semasa sangatlah penting tidak mengira usia. Oleh itu, Ultrafast Wireless dicipta khusus bagi mereka yang mengingginkan sesuatu maklumat dengan cepat. Tidak kira anda berada diluar negara mahupun didalam negara,pastinya anda tidak akan kecewa denggan adanya Ultrafast wireless ini.

3) Apps


iOS 7 didatangkan dengan pelbagai koleksi apps yang sangat menarik untuk setiap aktiviti yang anda ingin lakukan dan perlukan seperti menghantar email dan mesej,search internet,kongsi gambar dengan rakan- rakan dan banyak lagi kelebihan iOS 7 apps ini dalam iPhone 5s.

Untuk mengetahui lebih banyak lagi tentang gadget istimewa ini sila layari laman sesawang http://www.apple.com


iPhone 5s adalah gadjet yang pada sesiapa sahaja yang memilikinya pasti berasa bangga kerana penjenamaan Apple inc ini adalah salah satu jenama mahal. Memberikan serba sedikit maklumat tentang iPhone 5s ini untuk saya turut serta mengambil bahagian dalam contest yang dianjurkan oleh Denai hati. Contest yang bertajuk iPhone 5s gadjet impian setiap blogger adalah contest yang sudah lama dinanti-nantikan setiap blogger. 


Hasil daripada maklumat testimoni pengguna iPhone ini yang saya baca dari laman sesawang Google dan YouTube ,mereka menyatakan bahawa mereka sangat berpuas hati dengan segala aplikasi yang terdapat didalam gadjet ini. Tahan bateri, tahan hentakan,internet apatah lagi dan banyak lagi keistimewaannya. Pada pendapat saya,Apple inc sangat teliti dengan produknya dan memenuhi citarasa setiap pengguna. Setarafla dengan harganya. Apa yang kita sedia maklum, setiap telefon akan mengalami penurunan harga mengikut peredarannya. Begitu juga dengan iPhone,tetapi penurunan yang sedikit dan iPhone ini masih mengekalkan 1 hingga 2k untuk memilikinya. Sangat beruntunglah saya sekiranya dapat salah satu gadjet mahal ini. 


Contest yang dianjurkan oleh Denai hati ini mencari 3 pemenang dalam merebut iPhone 5s.

Dengan ucapan berbanyak- banyak terima kasih kepada penganjur kita Denai hati dan para-para penaja. Tanpa mereka contest ini tidak akan dapat direalisasikan dan saya tidak akan mencuba nasib untuk turut serta.

Para penaja kita:



Arwah Syuhada Baharuddin
Juga salah seorang penaja. Kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah semoga tajaan ini menjadi sedekah yang diterima oleh Allah s.w.t.


Setiap blogger yang menyertai contest ini semestinya mengimpikan iPhone 5s begitu juga saya sangat mengingginkannya. Mencuba nasib didalam contest ini. Walaupun saya tahu persaingan sangat sengit ketika ini diantara rakan- rakan blogger bagi mencapai impian, tidak akan putus asa itu bermain diminda. Siapa tahu tuah ayam nampak dikakinya,tuah kita tiada siapa yang tahu ( betul ke perumpamaan apa yang aku cakap nie). 
Sekiranya Allah s.w.t mentakdirkan entry ini berjaya menambat hati denai hati. Alhamdulillah bersyukur sangat- sangat keatas rezeki yang diberikan-Nya..semoga mereka (tuan denai hati dan para penaja) dilimpahkan rezeki yang berlipat ganda kerana kemurahan hati mereka.



Setiap contest yang dianjurkan mestila ada syarat- syaratnya
Ada 5 syarat yang perlu dipenuhi setiap blogger yang menyertai
Jom kita tengok apa syarat2 tersebut

Syarat-syarat :

  1. Menulis satu entri sebagai tiket untuk ikut serta contest dengan tajuk “iPhone 5s gajet impian setiap blogger”
  2. Pengisian entri adalah bebas tetapi mesti kreatif dan mengikut cara penulisan blog yang betul dengan memasukan :
    • Satu backlinks kepada blog Denaihati.
    • Entri mesti tidak kurang daripada 300 perkataan.
    • Senaraikan semua blog penaja dengan backlinks. Dapatkan senarai penaja di SINI.
  3. Tarikh terakhir menulis entri cabaran iPhone 5s adalah pada 11.59 pm, 24/8/2014.
  4. Peserta diwajibkan meletakan satu banner Denaihati di mana-mana posisi di blog anda. Pilihan banner Denaihati boleh didapati di SINI.
  5. Sila tinggalkan entri cabaran iPhone 5s di SINI.

Sudah 2 hari entry ini ditulis
Segala luahan hati dan maklumat dapat disampaikan
Tibalah masanya ia dihantar
Semoga penyertaan menambat hati
IPhone 5s dapat dimiliki
Sekarang hanya berdoa
Aminn..














9 comments

billion terima kasih sudi sertai cabaran iPhone 5s gajet impian setiap blogger dan semuga sukses ke tugasan seterusnya

REPLY

Berbillion terima kasih juga kepada denai hati kerana menganjurkan contest ini.

REPLY

Semoga berjaya ke peringkat cabaran seterusnya. Usaha tangga kejayaan.... lakukan yang terbaik, jika mahu impian menjadi kenyataan.

REPLY

Terima kasih kepada otai abg kamil salleh..terima kasih juga kerana sudi komen disini..Insyaallah aminn

REPLY

Semoga berjaya juga kepada awak pendekar berkuda.. ^o^

REPLY

Semoga berjaya untuk contest kali ni.

REPLY

Tak sabar rasanya untuk tugasan kedua cabaran iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ni..:)

REPLY

fuhh..ramai betul join ye. :)

REPLY

AKMADEHIKA . 2019 e | s